skip to Main Content

EBTS – Program edukacije s ciljem stabilizacije traumatizirane djece i obitelji

Program EBTS (Evidence Based Trauma Stabilization) nastao je iz potrebe za učinkovitijim radom s djecom i obiteljima koja su doživjela neki oblik traume. Situacija u svijetu je izazovna te kao stručnjaci imamo odgovornost pronalaska novih načina podrške s ciljem stabilizacije i integracije traumatiziranih obitelji u društvo.

EBTS predstavlja kratkotrajni program temeljen na osnovnim načelima psihodrame, nastao na dugogodišnjem radu s obiteljima izbjeglica, tražiteljima azila i imigranatima.

EBTS se sastoji od dva inovativna načina poticanja stabilizacije traumatizirane djece i obitelji. Prva četiri susreta usmjerena su na psihoedukaciju roditelja o temama iskustva traume te učincima traume na funkcioniranje mozga, tjelesne promjene i socijalnu interakciju. Roditelje se educira o pojmovima poput stabilizacije, brige o sebi i psihološke otpornosti. Idućih 5 susreta uključuju strukturiranu igru s djecom, kao i povratnu informaciju roditeljima.

EBTS ponovno povezuje traumatiziranu djecu s njihovim roditeljima, a time i njihovim najvažnijim resursom psihološke otpornosti – privrženošću. Program koristi jezik djece – igru. Kombinacijom psihoedukacije o traumi i psihodramskih tehnika, kod djece se potiče razigranost uz ciljanu stabilizaciju.

EBTS edukacija pruža stručnjacima akcijski orijentiran komplet prve pomoći za rehabilitaciju traumatizirane djece i jačanje i stabilizaciju najvažnijeg čimbenika psihološke otpornosti – odnosa roditelj/dijete. Svakodnevne razigrane aktivnosti i rituali mogu smanjiti fiziološke aspekte anksioznosti kod djece i roditelja.

Procjena učinka EBTS programa pokazuje kako postoji smanjenje simptoma PTSP-a kod djece (Gotseva-Balgaranova i ostali, 2020). Istraživanje učinka provođenja programa  pokazuje kako primjenjene metode i principi dugoročno imaju pozitivan učinak na ciljanu skupinu (Kauppila, u tisku).

Tijekom EBTS edukacije stručnjacima se pružaju najnovija znanja iz područja rada s traumom, koristeći iskustvene metode i metode orijentirane prema problemu. Prezentiraju se i vježbe brige o sebi za roditelje. Stručnjaci tada zajedno raspravljaju o temi sekundarne traume te naučene tehnike primijenjuju na sebi. Samim time EBTS, osim djece i roditelja, stabilizira i stručnjake.

Prva ciljana skupina su psiholozi, socijalni radnici, edukacijski-rehabilitatori, psihoterapeuti, savjetodavni terapeuti i drugi stručnjaci koji rade s djecom, roditeljima i obiteljima, te organizacije koje rade na pružanju pomoći. Druga ciljana skupina (krajnji korisnici) su djeca, roditelji i obitelji.

Trajanje treninga uključuje 8 dana te se sastoji od 3 dijela: 2 dana online seminara (uvod i psihoedukacija), 4 dana kontakt treninga uživo te 2 dana online supervizije.

Na kraju edukacije iz EBTS polaznici će primiti certifikat za EBTS voditelja. Voditelji EBTS-a imaju pravo provoditi EBTS program u svojem profesionalnom radu.

Edukacija se provodi na engleskom jeziku

Sudionici dobivaju EBTS skriptu na hrvatskom sa svima materijalima potrebnim za vođenje EBTS programa.

EBTS-projekt dio je Erasmus+ projekta u tri zemlje Europske unije, proveden u razdoblju 2017.-2019.

EBTS projekt implementiran je u Bugarskoj, Njemačkoj i Finskoj. Projekt je s radom započeo u rujnu 2017. godine, te završio u kolovozu 2019. godine. Projekt je sufinanciran sredstvima Erasmus+ strateškog projekta za izobrazbu stručnjaka. Finska nacionalna agencija za obrazovanje domaćin je agencije za edukaciju i programe rada s mladima Europske unije.

EBTS program trenutno se provodi na tursko/sirijskoj granici te je financiran sredstvima iz državnog proračuna. Program je aktivan i u Njemačkoj, kao i u Poljskoj (Leszno) s ciljanom skupinom krajnjih korisnika – ukrajinskih izbjeglica.

Za prijavu nije potrebno prethodno psihodramsko i/ili psihoterapijsko iskustvo. EBTS je program stabilizacije i psihološke prve pomoći tako da ga mogu provoditi i stručnjaci drugih usmjerenja.

 

Organizator edukacije: Centar za psihodramu i Udruga za integrativnu dječju psihoterapiju (UPSI)

Datum edukacije:

modul 1 – 17. i 18.02.2023. – online od 9:00 do 16:00

modul 2 – 11. – 14.03.2023. – četverodnevna radionica u Zagrebu od 9:00 do 17:00

modul 3 – dvodnevna online supervizija u svibnju ili lipnju, u dogovoru s grupom

Ukupna cijena edukacije iznosi 720€ plativo u 6 mjesečnih rata od 120€.

 

 

 

Prijave putem linka – https://forms.gle/gr2v1eNGVjCeZb287

Sve informacije na info@centar-psihodrama.hr

 

Voditelji edukacije:

Milena Mutafchieva, PhD – psihologinja, psihodramska psihoterapeutkinja i edukatorica, izvanredni profesor na Odsjeku za kognitivnu znanost i psihologiju na New Bulgarian University, Sofija. Mutafchieva je osnivačica i voditeljica Centra za razvoj djeteta i psihološko savjetovanje “Cognitiva”, Sofija, Bugarska.

Stefan Flegelskamp – socijalni radnik, dječji i adolescentni psihoterapeut, edukator i supervizor psihodrame za odrasle i djecu. Voditelj Instituta za psihodramu SZENEN (Köln, Njemačka)

Reijo Kauppila – pedagog, edukator i supervizor iz psihodrame i bussness coach ACC, specijaliziran za obrazovanje odraslih u javnim i privatnim organizacijama. Voditelj i glavni edukator Helsinškog instituta za psihodramu, Helsinki, Finska.